Autem po Polském pobřeží a historických památkách

11. 10. 2016 21:19:35
Po návštěvě Běloruska, Litvy, Lotyšska a Ruska vjíždíme do Polska a přes hrad Malbork do Gdaňska, Sopot, Hellu na Polské kose, Bydgoszcz, Toruň, Wroclaw, Gniezno, Nysa a ČR Javorník

16.7. sobota

Fromburský kemp za 40,- Zlotych za 1 noc opouštíme a jedeme na nejhistoričtější hrad v Polsku Malbork. Je to hrad řádu Německých rytířů. Křižácký hrad. Ohromné parkoviště, ohromné pokladny a administrativní budova a nabídka česky hovořícího průvodce. To bereme. Od Adama Chyče, průvodce, se celé 3 hodiny dovídáme v češtině zajímavosti o dějinách hradu i ostatní zajímavosti.Obědváme v hradní restauraci a po zaplacení 30,- Zlotych za parkování odjíždíme směr Gdaňsk.

Je vedro, jsme unaveni a klimbáme u benzínky. Dojíždíme do Gdaňsku, parkujeme a jdeme na prohlídku. Město se nám moc líbí, lidé také, nádherná atmosféra, mnoho lidí. V přístavu navštěvujeme Westerplate, pomník, kde se vylodila Hitlerova armáda a začala II. světová válka.

V Sopotech nalézáme kemp, plný, drahý, depozit na klíče od toalet. Jdeme promenádou do centra Sopoty, v restouraci na molu si dáváme večeři, na molu po zaplacení vstupného běží letní kino, ohňostroj. Cesta zpět do kempu, nabízely se nám rykši ty odmítáme a potom toho trochu litujeme. Bylo to dost daleko.

17.7. neděle

Ráno nalepujeme poslední vlaječku Polska do naší mise na karoserii auta. Vedle jsou ubytovaní češi a jejich děti nám s lepením vlajky pomáhají. Jedeme na poloostrov , město Hell, místy kolony a mnoho kempů a lidí v nich. Většina Poláci, málo zahraničních turistů. Sem ke studenému Baltu nejezdí.Ale je to tady moc pěkné, jako dole na jihu u moře. Opouštíme Baltické moře a jedeme do Bydgoszcz po nové, placené dálnici. Ubytováváme se v retro kempu, bez wifi a v lese.

18.7. pondělí

Prohlídka města a odjezd do Toruně. Toruň - město perníku. A víte proč? V Toruni žil Koperník a odtud perník a Poláci a Židé z toho učinili značku a všichni dělají a prodávají Toruňský perník. Dobrý ? § Z Toruně jedeme do Gnieczna. Velká, slavná katedrála, my bloudíme, nemužeme nalést parkoviště s naším autem. Když jsme ho našli, tak Polský řidič na parkovišti nás upozornil, že máme prázdnější zadní kolo. Hledáme servis, lehce nacházíme a anglicky mluvící opravář nám kolo za 10 minut opravil. A tak múžeme jet směr Wroclaw. Protože jsme nenašli kemp, spíme nadivoko na parkovišti.

19.7. úterý

Návštěva Wroclawi. Při zaparkování jsme museli v automatu zadat číslo auta. Místní Polák nám pomohl. Po nové dálnici jedeme směr Opole. Potom Nysa a už vidíme české hraniční hory a přechodem v Javorníku jedeme na Jeseník. V kempu si večer pečeme Polské buřty a pijeme české pivo.

Autor: Jiří Bartoň | úterý 11.10.2016 21:19 | karma článku: 11.98 | přečteno: 547x

Autem z Litvy do Polska přes Rusko - Kaliningradskou oblast

Mise Malý princ pokračovala z Litvy a Lotyšska přes Kaliningrad, současný název středověkého města Královec, založeným Českým králem Přemyslem Otakarem II, do Polska.

3.10.2016 v 17:53 | Karma článku: 6.60 | Přečteno: 192 | Diskuse

Litva-Lotyšsko-Litva autem 2016

Pokračování mise Malý princ. Z Běloruska do Litevského Vilniusu, Lotyšské Rigy a přes Klaipédu na Kurskou kosu

12.8.2016 v 18:44 | Karma článku: 15.17 | Přečteno: 578 | Diskuse

Varšava, Brest a Minsk autem léto 2016

Další cesta v rámci Mise Malý princ, kdy ve státě kde právě jsme kupujeme knížku Malý princ. V jazyce té které země. Nákup knížky je důležitý, ne však jediný důvod návštěvy tentokrát Polska a Běloruska.

4.8.2016 v 0:00 | Karma článku: 8.50 | Přečteno: 185 | Diskuse

Jiří Jurčák

Ligurie – Cinque Terre

Cinque Terre je v Itálii něco podobného, jako u nás Telč či Český Krumlov. Historie kam se podíváš, navíc posazená v subtropických zahradách na útesech nad samým mořem.

19.8.2017 v 12:46 | Karma článku: 7.23 | Přečteno: 177 | Diskuse

Ervín Dostálek

Místo báječné k narození - 204: Že nevíte kdo vymyslel matematické znaménko rovná se (=) ?

Na území britského Walesu najdeme množství turisticky atraktivních lokalit. Za návštěvu stojí kromě hradů i zdejší tři národní parky. Prvním navštíveným byl Pembrokeshire Coast National Park a v něm krásné pobřežní městečko Tenby

19.8.2017 v 11:35 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 76 | Diskuse

Ervín Dostálek

Báječné místo k narození - 203:Prvním navštíveným hradem ve vzpurném Walesu byl Caerphilly

Wales má nejvíc hradů na světě - kolem čtyř stovek. Na konci 13. st. obsadil s konečnou platností Wales anglický král Edward I. a spoutal jej "železným kruhem" královských hradů. Prvním z nich byl hrad Caerphilly 10km od Cardiffu

18.8.2017 v 21:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Korálový miniatlas (III) – Mix 1

Narodili jsme se příliš pozdě na to, abychom mohli v Rudém moři cokoli nového objevit a pojmenovat. Tamní tvorové byli definováni dávno před námi, někteří už v druhé polovině 18. století.

18.8.2017 v 18:05 | Karma článku: 6.96 | Přečteno: 79 | Diskuse

Místo báječné k narození - 202: Cardiff

Millennium Stadium pro 75 tisíc sedících diváků pro mistrovství světa v ragby i zápasy OH ve fotbalu i vystoupení Madonny a dalších zpěváků a hudebních těles, i hrad, centrum, přístav - to je Cardiff (Caerdydd), metropole Walesu.

18.8.2017 v 8:50 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 73 | Diskuse

Zajímám se o to, jak řídit svůj život.

Od 4.2.2015 v důchodu.

Od 23.10.2014 předseda Klubu přátel Makedonie.

Napište mi

Vzkaz autorovi

Zbývá 1000 znaků.

Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.